Namn: Katja Juliusson
Ålder: 41
Yrke: Folkhälsovetare, Massageterapeut, Undersköterska och Diplomerad coach
Ort: Malmö

1. Vilken utbildning har du läst?
Diplomerad Kostrådgivare på distans.

2. Motsvarade utbildningen dina förväntningar?
Absolut, den var mycket bredare än vad jag hade trott. Utbildningen har varit långt över mina förväntningar.

3. Vad anser du om kursinnehållet på utbildningen?
Jag tyckte den täckte upp allt man behöver kunna som Kostrådgivare och alla praktiska övningar gjorde mig väldigt väl förberedd. Mycket bra och varierande uppgifter. Tycker även det var bra att en hel del om idrottsnutrition togs upp på utbildningen. Det kommer jag få stor nytta av.

4. Hur uppfattade du supporten från läraren?
Suveränt. Läraren var jättebra och får högsta betyg ifrån mig. Fick jättesnabba svar direkt när jag ställde frågor. Vi hade väldigt lätt att kommunicera med varandra.

5. Vad har du för mål med utbildningen och vad är dina framtidsplaner?
Jag ska starta eget som Hälsokonsult i och med mina övriga utbildningar. Jag är även utbildad Massageterapeut och Folkhälsovetare.

6. Känner du dig nöjd med utbildningen?
Ja, definitivt. Jag har lärt mig allt jag behöver kunna för mitt yrke som Kostrådgivare. Utbildningen innehöll allt från A-Ö som man behöver veta om kost.

7. Skulle du rekommendera utbildningen vidare?
Ja, det har jag redan gjort, till så många som möjligt, då jag är jättenöjd med utbildningen.

8. Skulle du kunna tänka dig att läsa fler utbildningar hos Bergklint education?
Ja, det skulle jag absolut. Det är flera utbildningar hos er som jag skulle vilja läsa, bl. a Hälsoinformatör med inriktning mot barn och ungdomar, då det också är ett område jag skulle vilja arbeta inom. Även utbildningen inom Allergikost är intressant då jag själv är allergisk och vet att kunskapen behövs där ute.